L’acte, obert al públic en general, tindrà lloc el proper divendres 21 de setembre a les 18h a la Plaça Pius XII

La CUP Igualada organitza una festa per l’educació pública el proper divendres 21 de setembre a la Plaça Pius XII. L’esdeveniment, que arrencarà a les 18h, serà amenitzat pel conegut actor igualadí Joel Grau i comptarà amb tallers infantils. L’acte serà públic i obert a tothom i tindrà com a objectiu reivindicar el paper central i cohesionador de l’ensenyament públic a la ciutat alhora que comptarà amb un punt d’informació amb les propostes de la formació en matèria d’educació al municipi.

Sota el lema Més Escola Pública, els cupaires volen assenyalar la necessitat de repensar i enfortir el teixit educatiu públic de la ciutat ja que, recorden, “Igualada només disposa de 5 escoles de primària públiques, d’un total de 14, totes elles molt allunyades d’àmplies zones de la ciutat, especialment del centre”. En aquest sentit, l’esquerra independentista remarca la importància de l’escola pública “com a eina d’igualtat social entre infants i famílies però també com a eina imprescindible del conjunt de la societat perquè l’escola pública també crea teixit social arreu de la ciutat”.

La CUP es reuneix amb les AMPAs públiques d’Igualada

El passat dimarts 18 de setembre, la CUP Igualada es va reunir amb les AMPAs d’escoles públiques d’Igualada per compartir anàlisis i propostes educatives amb aquest important col·lectiu de la comunitat educativa. La reunió ha estat valorada molt positivament pels cupaires perquè, argumenten, “ens ha permès poder contrastar el punt de vista de les AMPAs sobre les necessitats escolars, sovint molt allunyada de la visió que té l’actual govern de l’Ajuntament d’Igualada”. En aquest sentit, la CUP Igualada recalca la importància de les AMPAs, “les quals vetllen i satisfan voluntàriament importants necessitats de l’escola pública com la reutilització de llibres, el control dels menjadors escolars o les activitats extraescolars, tasques que els permeten tenir una visió més propera sobre la realitat de l’ensenyament públic a la ciutat”.